jurnale pentru femei

Cat de greu este sa scrii o carte?

Cat de greu este sa scrii o carte?
Iata intrebarea care m-a trezit astazi din somn si la care mi-as dori sa primesc raspunsuri cat mai detaliate. Mi-e gandul inca plin, umflat ca un balon de discutia pe care am purtat-o cu fiul meu de curand. Povestea creste permanent, stimulata de tot ceea ce copilul a nascut in mintea mea in acea seara de iunie. Voi reusi oare sa ii dau glas prin cuvinte, sa o fac sa para vie in ochii cititorilor? Tare mult mi-as dori sa o transpun intr-o carte, insa ma roade neincrederea in capacitatea mea de a duce la capat un asemenea proiect. Cat de greu se scrie o carte?
Cine poate scrie o carte?
Ma mai framanta si gandul ca nu-s destul de talentata pentru a scrie o carte. Nu-i destul sa cunosti multe cuvinte si sa ai o idee, asta stiu sigur. Mi s-a mai intamplat sa am povestea in minte si sa nu o pot transpune in fraze, sa o insufletesc. Sunt eu capabila sa scriu o carte?
Desigur, in anul de gratie 2017 oricine poate scrie o carte. Intrebarea corecta ar fi: cine ar publica o carte scrisa de mine? Si cine ar citi aceasta carte?
Mai au nevoie de carti oamenii?
Se mai poate spune despre carti ca sunt hrana spirituala a omului? Mai exista suficienti cititori in lume sau oameni s-au impartit in doua tabere care pe mine ma inspaimanta si ma fac sa ma simt ca un extraterestru ratacit pe Pamant: cei care detesta cartile si cei care viseaza sa scrie carti, fara sa stie pentru cine le vor scrie. Mai au nevoie oamenii de carti?

4 comentarii:

  1. Eu ti-am prezis ca vei fi o mare scriitoare,de acum cativa ani.Nu ma indoiesc de talentul tau,de cultura ta,de seriozitatea ta,dar ma darami cu neincrederea in tine.Cum sa nu citeasca oamenii?Pe tine sunt o multime care te-ar citi din curiozitate.Trebuie sa incerci si sa te pui pe treaba.Eu astept cartea,oricare ar fi ea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu intotdeauna ai crezut in mine si m-ai sustinut, iar pentru asta nu voi putea niciodata sa iti multumesc destul. Promisiuni nu fac, insa sper sa am curaj in aceasta viata sa scriu mai mult decat pe blog. Te imbratisez! <3

      Ștergere
  2. Oamenii vor avea mereu nevoie de carti! Singurul lucru care se poate schimba, este daca acestea vor fi doar in format digital sau nu. Indiferent de cartea pe care o vei scrie (sper ca o vei face) se vor gasi cititori pentru ea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil pe viitor vor aparea chiar si alte formate pentru carti. Asta cred ca e mai putin important. Problema este ca avem tot mai multi scriitori si tot mai putini cititori. Daca urmaresti cercurile de scriitori, observi ca nici macar ei intre ei nu se citesc. ;)

      Ștergere