jurnale pentru femei

Shantaram, carte scrisa de Gregory David Roberts

Despre Shantaram, carte scrisa de Gregory David Roberts, as putea vorbi zile intregi fara sa ma plictisesc. Inca de la primele pagini citite mi s-a deschis in fata ochilor o lume noua (pentru mine), un univers fascinant, imbogatit la fiecare noua pagina cu informatii despre cultura indiana, despre orasul Bombay, despre gangsterii unei lumi in continua schimbare. Este o carte in care dragostea, ura, prietenia, aventura si increderea se impletesc armonios. Recenzia cartii Shantaram o puteti citi cu un singur clic pe link. Magnetismul Indiei se simte in fiecare capitol al acestei carti, iar darul de a povesti cu care Gregory David Roberts a fost inzestrat completeaza tabloul. Shantaram este genul de carte pe care nu o lasi din mana, indiferent daca iti e foame, sete, somn etc, o carte in care fragmentele autobiografice se amesteca subtil cu fictiunea, dand nastere unui roman de succes. 

Cartea Shantaram poate fi cumparata de pe site-ul editurii ALL. 

Daca doriti sa aflati cum poate un detinut evadat dintr-o inchisoare de maxima securitate din Australia sa ajunga mare gangster in Bombay, daca vreti sa cititi o poveste completa despre dragoste, razbunare, curaj, riscuri, dezamagiri si sperante, Shantaram este romanul potrivit. Alaturi de Linbaba (Shantaram), personajul principal al cartii, am suferit iubind-o (si nu prea, eu personal) pe Karla, am luptat pe strazile din Bombay si in muntii din Afganistan pentru Khader Khan,
seful gruparii mafiote, am ras (uneori cu lacrimi) alaturi de Prabaker, am suferit alaturi de saracii din mahala si am invatat cuvinte in hindi in satul din care provenea Prabaker. Desi era un mafiot, un om extrem de periculos, l-am indragit pe Abdullah, cel care il numea pe Lin "fratele sau". Am invatat ce dezastru poate face heroina in corpul si in mintea omului, am aflat cata suferinta pot indura oamenii, am inteles mai bine motivele pentru care afganii sunt asa cum sunt.

Shantaram este o carte completa, foarte bine scrisa, o carte careia nu ii lipseste nimic, o carte pe care o recomand cu placere oricui, indiferent de varsta sau de preferinte literare. 

"Un luptator mujahedin mi-a spus odata ca soarta ne da tuturor trei invatatori, trei prieteni, trei dusmani si trei mari iubiri. Dar acesti doisprezece sunt intotdeauna ascunsi, astfel incat nu poti sti sigur care cine e pana nu-i iubesti, nu-i parasesti sau nu-i infrunti. Khader se numara printre cei doisprezece, dar deghizarea lui era intotdeauna cea mai buna. In acele zile furioase de abandon, in timp ce inima mea indurerata sontacaia intr-o deznadejde paralizanta, am inceput sa ma gandesc la el ca la dusmanul meu, dusmanul meu preaiubit."

Shantaram, cartea scrisa de Gregory David Roberts, merita din plin sa fie recomandata oricarui iubitor de lectura. 

„«Shantaram» e o adevarată epopee. O poveste uriașă, copleșitoare și irezistibilă.” - The Seattle Times


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu