jurnale pentru femei

Carti ieftine si un cuvant aproape uitat

Mi-am amintit ieri de un cuvant pe care l-am stiut candva. Il uitasem, asa cum multe am uitat de-a lungul vremii - amurgire. Sunt aproape convinsa ca prima data l-am intalnit intr-o carte. A fost o vreme, in copilaria mea, cand citeam cu dex-ul langa mine, caci tare multe erau cuvintele pe care nu le cunosteam. Chiar si acum se mai intampla sa caut cate un cuvant in dictionar, caci nici un om nu poate retine toate cuvintele. 
Amurgire - AMURGÍ, pers. 3 amurgește, vb. IV. I n t r a n z. A se lăsa amurgul, a se însera. Amurgea și zăream satul de subt culme. SADOVEANU, P. M. 122. Pînă-l mai menim noi pe popă... amurgește bine. CREANGĂ, A. 43. Abia amurgise cînd Stroici și Șpancioc sosiră. NEGRUZZI, S. I 160. ♦ F i g. (Rar, despre lumina zilei) A slăbi, a se stinge, a se întuneca (la amurg). Sub dealuri amurgește zarea, Se-ntunecă prin văi cărarea Și-i umbră peste sat. COȘBUC,. P. II 50. Dar lumina amurgește și plugarii, cătră sat, Hăulind pe lingă juguri, se întorc de la arat. ALECSANDRI, P. A. 121. 
M-am folosit de el pentru a scrie pe vienela.ro o mica povestioara. O puteti gasi chiar dupa acest cuvant, fara nici un efort. 
Dati copiilor sa citeasca! Oferiti-le carti din care sa invete cuvinte, sa invete despre ei si despre viata. Sa nu le lipseasca niciodata cartea de pe noptiera! Cititul inca este la moda si inca este cea mai sigura metode de a invata limba romana, de a afla cuvinte noi, de a descoperi lumea. Cititi si voi, caci numai asa veti fi cu adevarat deasupra altora, veti avea un vocabular elevat si o cultura generala de invidiat. 

Carti ieftine gasiti AICI.

Carti pentru copii si manuale scolare gasiti AICI.


Poze care pe mine m-au dus cu gandul la cuvantul amurgire gasiti mai jos.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu