jurnale pentru femei

Umbra muntelui - recomandare carte

Umbra muntelui este o carte scrisa de Gregory David Roberts. Recomandarea mea este sa cititi intai Shantaram, cele doua volume, caci Umbra muntelui este continuarea acestor carti. Am regasit un Linbaba Shantaram mai serios, mai lucid, mai indarjit de viata. L-am urmat in actiunile de contrabanda executate sub aripa companiei Sanjay, o grupare mafiota din sudul orasului Bombay, India, l-am urmat pe munte, in pestera unde inteleptul Idriss cauta sa afle si sa impartaseasca altora sensul vietii, al mortii si al rostului pentru care noi, oamenii, venim pe lume. L-am urmat cand s-a batut cu alti gangsteri, cand s-a iubit cu Lisa ori cu Karla, cand a plans dupa prietenii pierduti. L-am urmat oriunde a mers. Uneori i-am admirat curajul si daruirea, alteori l-am dezaprobat vazand cum mituieste politisti, cum sperie oameni, cum face diverse faradelegi. Dar l-am placut pentru umanitatea de care dadea dovada in cea mai mare parte a timpului si pentru asta consider ca toti ar trebui sa citeasca Umbra muntelui, sa afle ce gandeste despre dragoste si viata un om care a trait o mare parte a vietii in afara societatii.

"Fiecare alegere este semnificativa, oricat de inconstient ar fi fost facuta. Alegerile pe care le facem, oricand le facem, arunca suprapunerea pe care o numim viata umana intr-o realitate sau alta, intr-o perceptie sau alta, iar efectele acelei decizii, fie ele marunte sau importante, sunt totusi eterne la scara timpului."

"In lumea pe care ne-am creat-o, a fi barbat sau a fi femeie e o minciuna. O femeie este intotdeauna mai presus de orice idee i s-ar impune, iar barbatul este mai presus de orice datorie i s-ar impune. Babratii sunt capabili de empatie, iar femeile, sa conduca armate. Barbatii cresc copii, in timp ce femeile exploreaza exosfera. Nu suntem doua entitati separate: suntem versiuni fascinante ale celuilalt. Iar uneori si barbatii plang la dus."

Cartea Umbra muntelui, scrisa de Gregory David Roberts, poate fi cumparata de pe internet, de la editura ALL sau de pe site-ul celor de la Libris. 

libris.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu