jurnale pentru femei

Cine as fi fost fara cartile citite?

Nu as putea spune cate carti am citit in aceasta viata. Probabil mii de carti, din cele mai diverse domenii. Candva devoram tot ce imi pica in mana, cu o foame insatiabila. De multe ori am renuntat la joaca ori la plimbarile cu prietenele pentru a citi o carte. Tin minte ca am si chiulit de la serviciu intr-o zi pentru a termina cartea inceputa. Acum sunt putin mai selectiva, dar numai in sensul ca renunt sa finalizez cartea daca nu ma prinde. Cred ca fiecare carte citita m-a ajutat sa fiu cea care sunt astazi, o femeie sensibila, cu capul in nori si cu picioarele pe pamant. Visez mult, dar nu uit nici o clipa ca viata reala este afara si nu intotdeauna aduce omului bucurii.
libris.ro
Uneori ma intreb cine as fi fost eu fara povestile Contesei de Segur, fara Capitan la 15 ani, fara Terry pe urmele lui Kon Tiki, fara poeziile lui Baudelaire si Minulescu, fara Calaretul fara cap, fara Balzac, fara Eseu despre orbire, fara Eliade, fara Frank Herbert si Stanislaw Lem, fara La rascruce de vanturi, fara Vraja marelui nord, fara cartile despre Budha, fara Hortensia Papadat-Bengescu, fara Romain Gary, fara Lupul de stepa, fara Radu Tudoran, fara Omul pictat, fara Brandon Sanderson, fara Robin Hobb (mai ales fara Robin Hobb) si fara toti ceilalti autori, fara toate celelalte carti.

Remarcati probabil ca am amestecat autori si carti in aceeasi fraza. Nu este o greseala, ci este modul meu de a recomanda anumite carti sau anumiti autori. 
Acum ma intreb cine as fi fost daca nu as fi citit? Dar daca as fi citit altceva? Sunt intrebari grele, intrebari carora nu le pot gasi raspunsuri clare, certe. Nici nu conteaza. Sunt cea care sunt: o femeie simpla care, in ajunul Pastelui, in loc sa stea in bucatarie sa framante la cozonaci si sa impatureasca la sarmale, in loc sa dea o ultima data cu aspiratorul prin casa si sa stearga praful de pe mobila, prefera sa stea in mediul virtual si sa scrie pe blog despre carti. 
Nici macar nu pot spune prea multe astazi. Desi am citit mii de carti in aceasta viata, cand ma uit in urma descopar ca nu imi amintesc prea multe, cu toate ca, daca as discuta cu oamenii, cu siguranta mi-as aminti nu doar titluri de carti bune, ci si actiuni si nume din respectivele carti. Dar eu vorbesc singura pe blog. E greu sa trezesc amintiri la viata cand nimic nu ma stimuleaza, motiv pentru care inchei acest mic text despre carti bune, carti de referinta, autori romani, autori straini, autori de succes si va urez 
Sarbatori fericite!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu